INICI  EL CENTRE   INFORMACIÓ  GENERAL LES CLASSES PROJECTES BIBLIOTECA MENJADOR AMPA
            Infantil Primer Cicle Segon Cicle Tercer Cicle Especialitats
            Educació Física Anglès   Música Pedagogia Terapèutica
Inici > Les classes > especialitats >Educació Física                                               castellà



Educació Física 
                                   
EL MOVIMENT COM A TERÀPIA

Una pràctica adequada, moderada i constant de l’activitat física pot tindre conseqüències molt positives al nostre organisme, tant a nivell físic com no físic.

A nivell físic, en estar involucrada tota la nostra maquinària corporal en este esforç, desenrotllem músculs, tendons, òrgans.., la nostra sang flueix adequadament i contribuïm que el nostre cos adquirisca defenses per evitar futures malalties.

      Des del punt de vista no físic, una pràctica adequada de l’exercici físic pot equivaldre a una teràpia mèdica (gratuïta i sense efectes secundaris). Per què una teràpia? Està demostrat que l’esport, el joc, l’exercici.., pot millorar o inclús curar malalties o patologies psicofísiques: l’obesitat, diabetis, tabaquisme, alcoholisme, etc.

    D’altra banda, allibera tensions emocionals, ens dóna plaer, benestar, potència relacions socioafectives, causa un “efecte rebot” en altres persones quan es practica com si fóra un “somriure contagiós”; també ajuda a superar-se a un mateixa, divertiment al públic que el veu i molts beneficis més. El fet de caminar vint minuts com a rutina d’ oci i una alimentació sana i equilibrada té repercussions favorables per al nostre cos i estat d’ànim (recordem allò de mens sana in corpore sano) i sens dubte no hi ha edat per complir aquesta recepta màgica: exercici moderat i una bona alimentació per millorar la nostra qualitat de vida.

    Des de l’escola es pot fomentar i inculcar l’esport, l’exercici físic, el joc.., com a hàbits fonamentals de la nostra vida.  En una època on cada vegada està més present el sedentarisme (moltes vegades un xiquet-a prefereix jugar a la “Play” abans que eixir amb els amics per jugar amb el baló), els pocs espais oberts per a que juguen degut  al predomini del món urbà respecte al rural, una carència cada vegada més acusada de l’oci, “el menjar ràpid” (les presses i la deixadesa fan que deixem de costat un bon menjar casolà i saludable). Tots estos factors poden arribar a ser un “còctel” no saludable, indigest i perjudicial per al nostre organisme.

    Per tant, l’activitat física moderada i contínua des de la infància fins a la senectut pot actuar com una teràpia molt efectiva al llarg del nostre procés evolutiu i pot millorar la nostra qualitat de vida des del punt de vista físic, mental, anímic, social i afectiu.


ACTIVITATS I CELEBRACIONS COL.LECTIVES.

   GALERIA D'IMATGES

BLOCS DEL CENTRE
 
Escola oberta
Recursos, activitats i jocs educatius.

PROFESSORAT

MARES-PARES

ALUMNAt


Contacta amb nosaltres

Calendari , agenda activitats escolars.
       
       

  
















MEMÒRIA DEL PROJECTE DE LA JORNADA ESPORTIVA

 El dijous 16 de desembre de 2010 s’ha celebrat una jornada esportiva de 9'30h. fins les 12'30h. amb un descans de 30 minuts (l’hora del pati, de 11h. a 11’30h.).

Aquesta jornada esportiva ha constat de 2 parts. La primera, és fins les 11h. i tracta que tots els alumnes de Primària, de 1er fins 6é, practiquen diferents jocs al Palau d'Esports, amb la col.laboració dels mestres. Després del pati, s’ha realitzat també al Palau (detallat més endavant) la CURSA adaptada a l’edat dels participants; concretament, 6 curses, 1 per cada nivell d’Educació Primària.

            Objectius

Desenrotllament psicomotor  de l’alumne-a,  en particular treballar aspectes com la resistència, velocitat, coordinació general i fina, orientació espacio-temporal, flexibilitat, llançaments, força, bots i l’equilibri.

Crear un ambient positiu on el xiquet-a siga conscient que l’activitat física és bàsica per una formació integral. No sols la part física és important, també la social i afectiva de l’alumne.

La competitivitat cal tindre-la en compte a l’esport, peró l’ esforç i la capacitat de superació són més importants per assolir els objectius proposats.

Tindre en compte les possibilitats i capacitats psicomotores de cada participant.

L’Esport saludable i l’alimentació equilibrada són 2 ingredients bàsics en la formació plena de la persona.

Fomentar en l’alumnat el joc net valorant tant la victòria com la participació. 

Finalitat del Projecte

Allò que s’ha  pretès és conscienciar que l’activitat física comporta aspectes molt positius en l’alumne-a. Conceptes com la diversió, el companyerisme, l’acceptació de la victòria o la derrota, l’esforç, vida saludable, el benestar, etc., no cap dubte que formen part de l’exercici físic moderat, la qual cosa, si ells-es són conscients que l’esport porta tots aquests beneficis poden mantenir hàbits saludables, els quals no tenen caducitat al llarg de la vida.

Cursos

 Aquesta activitat s’ha dirigit a alumnes de 1er fins 6é.

Dia i hora

             De 9’30 fins les 12’ 30h del dijous 16 de desembre de 2010.

POSADA EN MARXA
 

             JOCS (de 9'30 fins 11h.)

    *  Multiesports, modificats i populars o tradicionals

                                

A  ( 1er, 2on i 3er) 65, més o menys

                                                                                     

- Birles i bolos                   - Carrera de sacs

   (Marta)                                  (Mireya)

 

 

              - Fer força amb la corda (Pepa)                                                                  

 

 

- Tragaboles (Fidel)   - Xapes (Mireya)      -

 

- Fresbee o pilotes  dins els aros  ( junt a una pica, diferents distàncies) (Juan Carlos)

 

- Relleus amb equilibri. Cullereta i gotet damunt la palleta. 2 grups i individual. (Vicent)

                                    

B  (4rt, 5é i 6é) 80, més o menys

 

            - Cadireta (Pepe )  -  Boletes                                        

                                             (Guillem)

   - Mini tenis (José Luis)          

                   

                                              - Rocòdrom

                                        amb espatlleres

                                            (Majo)

                                       

                 - Mocadoret (Isabel)

 

 

- Circuit

(Àurea)

                     

                       - Masagol (Juan Rivero)        

 

 

CURSES (de 11’30 fins 12’30 h.) * Cada curs ha  realitzat  una cursa.on el premi ha sigut un baló de básquet per a tota la classe arreplegat pel guanyador.

  • 1er i 2on: una cursa completa a les 3 pistes del Palau (recordar que les 3 pistes del Palau s’acondicionen amb separadors per convertir-se quasi com una pista d’atletisme)
  • 3er i 4rt: 2 curses completes a les 3 pistes del Palau.
  • 5é i 6é: 3 curses completes a les 3 pistes del Palau.                                                                 El mestre de E.F. Fidel Montaner                                    
                                                 

                                                                                                                                                                                                       






        Mapa web Tornar a inici   Administració web      
       C.E.I.P. PORT DE XÀBIA    
    C. Joan Fuster nº1        03730-Xàbia 

      Tf: 965791268, FAX. 965796043
 
       03009853@edu.gva.es  
Fet amb      CopyrightHosting © P.G.- ceip "Port de Xàbia" 2009